Název:
Metodika školy chůze pacienta s transfemorální amputací
Překlad názvu:
Methodology of gait school of a patient with transfemoral amputation
Autoři:
Mašek, Dominik ; Černý, Pavel (vedoucí práce) ; Půlpán, Rudolf (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Metodika školy chůze pacienta s transfemorální amputací Cíle: Hlavním cílem této práce je podání ucelené metodiky školy chůze z pohledu protetické a rehabilitační péče pacienta s transfemorální amputací. Metody: Byl použit kvalitativní výzkum pomocí metody sběru dat, neformálního rozhovoru s expertem a pozorováním probíhajících terapií. Výsledky: Metodika školy chůze je nezbytná pro správné používání a nošení protézy. Pozitivně ovlivňuje život pacienta s transfemorální amputací. Zjistili jsme, že dřívější začátek školy chůze, urychlí návrat pacienta do běžného života. Klíčová slova: Amputace, protetika, rehabilitace, chůzeTitle: Metofology of gait school of a patient with transfemoral amputation Objectives: The main objective of this thesis is to give a comprehensive overview of methodology of the gait school from the prosthetic and rehabilitation care perspective of patient with transfemoral amputation. Methods: A qualitative research was used together with method of data collection, informal interview with an expert and observation of therapy. Results: The methodology of gait school is necessary for proper use and wearing prosthetic device. It positively influences the life of a patient with a transfemoral amputation. in conclusion of this thesis is proven the crucial importance of early starting with the methodology of gait school as soon as possible is important for quickly return to normal life. Keywords: amputation, rehabilition, gait, prothetics
Klíčová slova:
Amputace; chůze; protetika; rehabilitace; amputation; gait; prothetics; rehabilition