TY - THES TI - Mateřské centrum jako příprava dítěte na vstup do mateřské školy TT - Family Centre as a child` s preparation for attending the kindergarten AU - Průchová, Jaroslava AB - Hlavním tématem bakalářské práce je činnost mateřského centra a jeho nabídka aktivit, která napomáhá rodinám s dětmi k postupné adaptaci dítěte a socializaci při začleňování dítěte do kolektivu vrstevníků. Na základě svých činností řeší potřeby dnešních rodin a napomáhá tak rodinám při slaďování pracovního a rodinného života a tím napomáhá dítěti při vstupu do mateřské školy. První kapitola se zaměřuje na téma rodiny, její význam a charakteristiku, zachycuje problematiku rodinné politiky konkrétně možnosti slaďování rodinného a pracovního života na základě zájmu a potřeb dnešních rodin a podpora rodiny v rámci nabídky služeb v péči o dítě. Druhá kapitola se věnuje dítěti, analyzuje jeho vývoj v období dvou let, se zaměřením na jeho potřeby. S ohledem na praktickou část se zabývá problematikou adaptace a socializace v kolektivu vrstevníků a hrou, jako spontánní přirozenou dětskou činností. Poslední kapitola se zaměřuje na činnost mateřského centra, jeho význam a cíle. Praktická část je realizována jako případová studie v konkrétním mateřském centru. Výzkumné šetření je zaměřeno na analýzu aktuální nabídky služeb mateřského centra v oblasti péče o dítě a prostřednictvím kazuistik a sleduje, jak mateřské centrum připravuje dítě na vstup do mateřské školy. KLÍČOVÁ SLOVA mateřské centrum, matka, dítě... AB - The main topic of the thesis is the activity of the family center and its activities. These activities help families with children in gradual adaptation and socialization into the collective. On the basis of these activities, the family center solves problems of modern families and helps in coordinating work and family life and thus helps children in entering the kindergarten. The first chapter is focusing on family and its characteristics. It also depicts the family politics specifically the possibilities of coordinating family and work life based upon the interests and needs of the families and support within the framework of services regarding the childcare. Second chapter focuses on the child, its development at two years of age and its needs. With regards to the methodological part of the thesis, it also focuses on adaptation and socialization into the collective and games as a spontanneous and natural child activity. The last chapter looks at the family center, its mission and goals. The methodological part of the thesis is realised as a case study in the specific family center. The research focuses on analysis of current services of the family center with regards to childcase and looks at how the center prepared a child for entering the kindergarten by using case studies as an example.... UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-387295 UR - http://hdl.handle.net/20.500.11956/101477 A2 - Loudová Stralczynská, Barbora A2 - Kropáčková, Jana LA - cze KW - coordination of family and work life KW - child of preschool age KW - family KW - dítě předškolního věku KW - matka KW - adaptation KW - potřeby rodiny KW - mateřské centrum KW - socialization KW - kindergarten KW - adaptace KW - rodina KW - dětská skupina KW - slaďování rodinného a pracovního života KW - family needs KW - předškolní výchova KW - mateřská škola KW - potřeby předškolního dítěte KW - child group KW - Family center KW - socializace KW - needs of preschool child KW - mother KW - preschool raising of child PY - 2018 PB - Univerzita Karlova, Ovocný trh 5, 116 36 Praha 1, http://cuni.cz/ ER -