Original title:
Komu školka (ne)pomůže? Zkušenosti ze série reforem rané a předškolní péče v Německu
Translated title:
Who does preschool (not) help? Experience from a series of reforms to early and preschool care in Germany
Authors:
Pertold, Filip ; Zapletalová, L. Document type: Research reports
Year:
2018
Language:
cze Series:
Studie IDEA, volume: 6/2018 Abstract:
[cze][eng] Tato studie shrnuje klíčová zjištění tří výzkumů kauzálních dopadů poměrně nedávné expanze dostupnosti institucionální předškolní péče v Německu na osobnostní rozvoj dětí. Protože v Česku se empirických výzkumů tohoto typu nedostává, přináší zjištění z blízkého zahraničí velmi cenné informace do probíhajících diskusí o nové povinnosti obcí zajistit místa v zařízeních předškolní výchovy již pro dvouleté děti.This study summarizes the conclusions of academic papers on the effect of expanding institutionalized preschool childcare in Germany on children's development. The effect of preschool childcare is currently heavily debated in the Czech Republic in connection with the planned introduction of a law requiring local authorities to provide places in preschool institutions for children aged two and above.
Keywords:
Czech Republic; Germany; preschool Project no.: StrategieAV21/13 Funding provider: AV ČR