Original title:
Loajalita zákazníků retailingové firmy - Billa
Translated title:
Customer loyalty of a retail company - Billa
Authors:
Kučera, Michal ; Postler, Milan (advisor) ; Černá, Magdaléna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První kapitola práce se zabývá objasněním pojmu "zákaznická loajalita" a vysvětluje její důležitost pro firmy v současném konkurenčním prostředí. Druhá kapitola je zaměřená na marketingový výzkum trhu. Slouží jako teoretický základ a východisko pro zpracování vlastního terénního šetření, které je také součástí této práce. Třetí kapitola představuje společnost BILLA spol. s.r.o. ČR a její věrnostní program, který je podrobně rozebrán. Poslední kapitola se zabývá výzkumem, který byl za účelem práce zpracován. Týká se informovanosti členů Billa Clubu o jeho výhodách.The first chapter enlightens the meaning of the term "customer loyalty", and explains its importance for firms in today's competitive surrounding. The second chapter focuses on market research and acts as a theoretical base and starting point for the research, which is a part of this thesis. The third chapter introduces the company BILLA spol. s.r.o. ČR and its loyalty programme, which is described very closely. The last chapter is concerned with the market research, which has been made for purpose of this thesis. It refers to the foreknowledge about benefits, which the Billa Club offers to its members.
Keywords:
Billa Club; customer loyalty; foreknowledge; market research; Billa Club; informovanost; loajalita zákazníků; výzkum trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/7801