Název:
Návrh osvětlení střední školy
Překlad názvu:
Design of lighting system in high school
Autoři:
Borůvka, Jan ; Štěpánek, Jaroslav (oponent) ; Škoda, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Teoretická část této práce se zabývá světlem, pojmy a výpočetními vztahy z oblasti světelné techniky, základními světelnými zdroji a svítidly. Také je zde rozebrán princip měření osvětlení. Cílem této práce je návrh nového umělého osvětlení střední zemědělské školy v Přerově. Nejprve bylo provedeno kontrolní měření stávajícího stavu osvětlení, které je uvedeno v této práci. Z výsledků kontrolního měření stávajícího stavu vyplívá, že stávající osvětlovací soustava v učebnách školy nevyhovuje požadavkům, které jsou uvedeny v současných platných normách. Návrh nové osvětlovací soustavy ve všech místnostech budovy školy splňuje požadavky uvedené v normách. Návrh byl proveden ve dvou variantách. První varianta je tvořena svítidly se zářivkovými zdroji. Druhá varianta využívá svítidla se zdroji typu LED. Také je zde zhodnocena finanční náročnost možné instalace a porovnání jednotlivých variant s ohledem na energetickou náročnost.
The theoretical part is focused on lights, notions and calculations in the area of light technology, basic lightning sources and lamps. This work is also about the principle of lightning measuring. The main aim of the work is design of a new artificial lightning system in a High school agriculture in Prerov. At first, the control measuring of existing lightning was done which is mentioned in this work. From the results of control measuring is clear, that existing lighting system in classroom does not suit requirements, which are mentioned in the valid technical norm. Design of a new lightning system meets the requirements in all of the rooms in the building of school. Design of lightning system was done in two variants. The first variant uses lamps with fluorescent tube light sources. The second variant uses lamps with LED light sources. Also is here evaluated financial difficulty of possible installation and comparation of each variants with respect energetic difficulty.
Klíčová slova:
Jas; Osvětlenost; Svítidlo; Světelný zdroj; Světlo; Učebna; škola; Brightness; Class; Illuminance; Lamp; Light; Light source; School
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/80906