Název:
Evaluace pokroku v edukaci žáků s ADHD
Překlad názvu:
Teacher assistant as one of the support arrangement of ADHD pupil in 1st year of elementary school
Autoři:
SMEJKALOVÁ, Michaela Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] SMEJKALOVÁ, M. Evaluace pokroku v edukaci žáků s ADHD, Zhodnocení metody motivačních notýsků. České Budějovice 2018. Diplomová práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce doc. Michal Kaplánek, Th.D. Práce je rozdělená do pěti kapitol. V teoretické části práce čtenáře seznamuji se vznikem, druhy a především pak s projevy syndromu ADHD. Dalším ze základních témat jsou výchovné zásady pro práci s dětmi s ADHD v sociálním prostředí. Nejprve jsou popsány formy a cíle podpůrných opatření v inkluzivní třídě a následně v další kapitole je čtenáři představena personální podpora pro děti s ADHD - asistenta pedagoga. Poslední pátá část se zabývá kvalitativním výzkumem s cílem nalézt odpověď na základní výzkumnou otázku: "Vedou motivační notýsky k nějaké změně v projevech žáka?" V případové analýze se práce zaměřuje na jednotlivé děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Zásluhou zkoumání šestiměsíčních záznamů v motivačních notýskách jednotlivých dětí je nakonec odkryta odpověď na základní výzkumnou otázku. SMEJKALOVÁ, M. Evaluation of progress in education children with ADHD - Evaluation of motivation notebooks. České Budějovice 2018. Master thesis. University of South Bohemia in České Budějovice. Faculty of Theology. Department of education. Thesis Supervisor: doc. Michal Kaplánek, Th.D. The work is divided into five parts. The theoretical part deals with basic information about ADHD. It clarifies the onset, types and manifestation of ADHD, mainly children's manifestations. Another important topic of this master thesis is educational principles for working with children with ADHD in the social environment. Firstly it describes forms and objectives of supportive measures in inclusive classroom and then in next part present for readers personal support for children with ADHD teaching assistant. The last part focuses on qualitative research and answering the following question: "They lead motivational notes to some change in pupil's speeches?" In case analysis, they focus on individual children with special educational needs. Comparative analysis shows differently influenced manifestations among ADHD and non-ADHD pupils. By exploring the six-month records in the motivational notes of each child, it reveals the answer to the basic research question.
Klíčová slova:
děti s ADHD; evaluace; metody edukace; children with ADHD; evaluation; methods of education Citace: SMEJKALOVÁ, Michaela. Evaluace pokroku v edukaci žáků s ADHD . České Budějovice, 2018. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/51852