Original title:
Rozvoj dětské hudební tvořivosti na 1. stupni ZŠ ve třídách s programem Začít spolu
Translated title:
Development of Children's Musical Creativity in Primary School in Classrooms with the Step by Step Program
Authors:
Vlasatá, Anežka ; Váňová, Hana (advisor) ; Bělohlávková, Petra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje hudební tvořivosti u žáků prvního stupně ZŠ v souvislosti s alternativním vzděláváním, konkrétně vzdělávacím programem Začít spolu. Práce se snaží nastínit aktuální otázky alternativního vzdělávání a představuje hlavní myšlenky vzdělávacího programu Začít spolu. Dále pak zpracovává téma o tvořivosti obecně a v rámci něho se zaměřuje na specifickou problematiku hudební tvořivosti a jejího rozvoje. Cílem této práce je analyzovat a srovnat zkušenosti s užitím hudebně tvořivých činností ve výuce hudební výchovy v běžných třídách a ve třídách s programem Začít spolu.This diploma thesis deals with a children's musical creativity development at primary school with the Step-by-step program. The thesis introduces an overview of the current topics in alternative education, reveals main ideas of the Step by step program and describes a creativity in general with focus on the area of musical creativity and its development. The main goal of this thesis was to analyze usage of activities stimulating musical creativity development in normal classes at primary school and compare the results with the classes where the Step by step program is in use.
Keywords:
creative thinking; creativity; innovations in education; musical creativity; Step by step program; teaching music in primary schools; hudební tvořivost; inovace ve vzdělávání; kreativní myšlení; program Začít spolu; tvořivost; tvořivé vyučování
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/94415