Original title:
Kooperativní učení v primární škole
Translated title:
Cooperative Accounting in a Primary School
Authors:
Zittová, Dagmar ; Tomková, Anna (advisor) ; Kargerová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá oblastí spolupráce v souvislosti s probíhající transformací současné školy. Popisuje vztahy, které ovlivňují klima třídy, hlavně vztah učitele a žáků, může mít podstatný vliv na působení dítěte ve škole. Přibližuje kooperaci a kooperativní vyučování, možnosti a úskalí zavádění kooperace do vyučování. Aby spolupráce byla efektivní a byla přínosem pro žáky i učitele, musí pro ni učitel vytvořit vhodné podmínky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The theses is focused on cooperative education in connection with the current transformation process of the Czech educational system. I describe the relations which influence the atmosphere of the classroom. 1 also concentrate on the main features of cooperative education, possibilities and pitfalls of introducing cooperation in to the educational process. Practical part is created by active research which describes and analyses steps and subjects of introducing cooperative education in art, musical and physical training lessons at the primary school. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/93129