Název:
Psychosomatika a její výchovné a sociálně pedagogické aspekty
Překlad názvu:
The Psychosomatics and it's educational and socially pedagogical aspects
Autoři:
Petříková, Lucie ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Krejčová, Kristýna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této diplomové práce je psychosomatika a její výchovné a sociálně pedagogické aspekty. Cílem práce je prozkoumat danou oblast a konkretizovat její aspekty v rámci výchovně-vzdělávacího procesu. Obecným rámcem chápání pojmu psychosomatika v této diplomové práci je celostní přístup od učitele k žákovi, zohledňující jeho psychickou i fyzickou stránku a neopomíjející riziko vzniku psychosomatických obtíží. Teoretická část se věnuje základním termínům, historii vývoje psychosomatického myšlení, příkladům možných obtíží, vlivu rodiny, vlivu stresu ve výchovně-vzdělávacím procesu. Empirická část obsahuje výzkum, jehož hlavním cílem bylo prozkoumat, jaké projevy psychosomatických obtíží vnímají pedagogové na Gymnáziu Jiřího Ortena v Kutné Hoře jako nejběžnější dle jejich pedagogické zkušenosti. Klíčová slova Psychosomatika, psychosomatické obtíže, výchova, vzděláváníThe theme of this diploma thesis is psychosomatics and its educational and socially pedagogical aspects. The main goal is to characterize this theme and describe its aspects in the educational process. General framework for understanding the term psychosomatics in this diploma thesis is a holistic way how to act as a teacher to the students, remembering his physical and psychical part and not forgetting the psychosomatic troubles. In the description part there are terms, history of the psychosomatics thinking, examples of psychosomatics troubles, the influence of the family, stress in the educational process. The practical part contains of research, which had as a main goal characterize, which of the psychosomatic troubles are according to the teachers from Gymnázium Jiřího Ortena in Kutná Hora the most common according to their pedagogical experience. Key words Psychosomatics, psychosomatical troubles, education
Klíčová slova:
Pedagogika; psychosomatika; stresové situace; The Pedagogy; the psychosomatics; the stress situations