Original title:
Dětská pojetí vybraných témat historického učiva v primární škole
Translated title:
Children's Understanding of Selected History Topics in Primary School
Authors:
Bílá, Lucie ; Dvořák, Dominik (advisor) ; Dvořáková, Michaela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
netradiční způsob jeho výuky na prvním stupni základní školy. K tomu účelu také mapuje dětská pojetí historického tématu a jejich porozumění společnosti během zmíněné doby. úvodu práce popisuje vývoj přístupů k vyučování historie, psychologické aspekty dětského současné historické literatuře představováno období komunismu na české vesnici. Výzkumná část obsa příslušného učiva v učebnicích vlastivědy, analýzu vybrané literatury pro děti a mládež (jak dobové, tak současné) a vlastní výzkum, který byl proveden metodou "design research". V práci je popsán proces vytváření vyučovací hodiny založené na literatuře pro děti mládež a tvorby komiksu. Jako diagnostická metoda pro zjišťování žákovských pojetí po výuce byl vybrán skupinový rozhovor se žáky. Práce uvádí výsledky analýzy vybraného vzorku pořízených rozhovorů. Pro hlubší pochopení problematiky dětských pojetí historických událostí bude potřeba dalších výzkumů. KLÍČOVÁ SLOVA společenskovědní vzdělávání, historie, primární škola, komunismus, učebnice, dětská porozumění společnosti
Keywords:
children's understanding of society; Communism; primary school; social studies; teaching of History; textbooks; dětská porozumění společnosti; historie; komunismus; primární škola; společenskovědní vzdělávání; učebnice
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/90399