Original title:
Agenturní Publick Relations
Translated title:
Public Relations in Agencies
Authors:
Houda, Jan ; Khelerová, Vladimíra (advisor) ; Vojtíšek, Zdeněk (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V rámci práce se zaměřuji na 4 hlavní části, vymezení public relations z teoretického pohledu, aktuální situace na českém PR trhu, práce a činnosti v agenturách a konečně vlastní průzkum širokou veřejností zabývající se povědomím o PR. Vycházím především z odborné literatury, internetových článků a průzkumů, prezentací předních českých odborníků a několika mnou s nimi vedených rozhovorů. Po vypracování jsem úspěšně docílil hledaných výsledků.My work contains 4 main parts, what are Public Relations in theory, what is current situation on Czech PR market, work and agenda in agencies and finally my own research through general public about PR knowledge. My sources were mainly reference books, articles and researches from the internet, presentations of czech PR experts and personal interviews with them. In my bachelor thesis I successfully achieved the researched goals.
Keywords:
PR agencies; PR agenda; Public relations; Agenturní činnosti; PR agentury; Public relations
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69367