Original title:
On-line prodej potravin
Translated title:
On-line grocery
Authors:
Kalinová, Zuzana ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je zjistit postoj českých zákazníků k nakupování potravin prostřednictvím internetu, vyhodnotit povědomí a spotřebitelské vnímání. V teoretické části je popsáno nákupní chování spotřebitelů a díky zvyšujícímu se užívání internetu jeho změny v posledních letech. Internet většina obyvatel využívá denně, další část je tak zaměřena na vysvětlení pojmu e-commerce a zhodnocení výhod a nevýhod nákupu přes internet. Dále je popsán marketingový výzkum, jeho doporučený postup a jeho možné metody se zaměřením na dotazování. Praktická část je zaměřena na popis trhu potravin v ČR a srovnání maloobchodních jednotek v ČR a získání informací o jednotlivých on-line prodejcích potravin. Pro splnění cíle práce jsem využila metod sekundárního výzkumu a primárního výzkumu pomocí vlastního dotazníkového šetření, které bylo zpracováno metodou dotazování.The main goal of the master´s thesis is to find out the attitude of Czech customers to buy food through the Internet, to evaluate awareness and consumer perception. In the theoretical part, purchasing behavior of consumers is described, and thanks to increasing use of the Internet the changes of consumer behavior in recent years. The Internet is used on a daily basis by most of the population, so the next part is focused on explaining the concept of e-commerce and explanation of the advantages and disadvantages of purchase over the Internet. Then marketing research, its recommended practice and its possible methods with a focus on questioning is described. The practical part focuses on the description of the food market in the Czech Republic and the comparison of the retail units in the Czech Republic and obtaining the information about individual online sellers of food. To accomplish the aim of my work, I used secondary research methods and primary research using my own questionnaire.
Keywords:
consumer bahaviour; marketing research; on-line grocery; marketingový výzkum; nákupní chování; on-line prodej potravin
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69262