Název:
Specifika a spotřební chování LGBT segmentu v rámci cestovního ruchu
Překlad názvu:
Specifics and consumer behavior of LGBT segment in tourism
Autoři:
Červená, Nikola ; Herget, Jan (vedoucí práce) ; Světlík, Maryan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou LGBT klientely v oblasti cestovního ruchu, podílem tohoto segmentu na cestovním ruchu a otázkou zda se jednotlivým státům vyplatí tento segment aktivně oslovovat. V teoretické části se práce zabývá vymezením pojmu LGBT turismus, segmentací trhu, LGBT event turismem a předpoklady spotřebního chování homosexuálů a osob s nenormativní sexualitou. V praktické části jsou pomocí analýzy a dotazníkového šetření ověřeny poznatky z teoretické části a potvrzeno, že LGBT segment cestovního ruchu se destinacím vyplatí oslovovat a aktivně lákat k příjezdům. LGBT turismus je zajímavým typem cestovního ruchu, který má svá velká pozitiva - zejména vyšší disponibilní příjmy účastníků a záliba v cestování, ale zatím bohužel i velká negativa, kterými jsou překážky zejména ve vnímání problematiky sexuální identity ve společnosti, která je z velké části ovlivňována náboženstvím. Další vývoj LGBT turismu jde tak ruku v ruce se změnami ve společnosti a uznáváním homosexuality jako jedné z voleb sexuální orientace.This diploma thesis deals with problematics of LGBT consumers in tourism, measuring the size and importance and it examine the question if this segment brings economic benefits to actively addressing destinations. There are defined terms as LGBT tourism, market segmentation and consumer behavior of homosexuals and non-normative sexually oriented people. In market analysis and survey of LGBT tourism there was confirmed positive impact in tourism income on LGBT friendly destinations. LGBT tourism is a new and interesting type of tourism with objective positives like proven higher income of LGBT people and tourism as their main hobby, but also negatives in homophobia in society and religious issues. Next development of LGBT tourism starts with changes in society and acceptance of homosexuality like one of the choices of sexual orientation.
Klíčová slova:
homosexualita; LGBT turismus; nové trendy turismu; homosexuality; LGBT tourism; new trends in tourism
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69541