Original title:
Marketingová strategie obchodního centra
Translated title:
Marketing strategy of a shopping center
Authors:
Radačovská, Lucie ; Müller, Štěpán (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je: Marketingová strategie obchodního centra. Zabývá se případovou studií obchodního centra VIVO! Hostivař v Praze. Cílem práce je prošetřit současnou marketingovou strategii tohoto obchodního centra, určit typického zákazníka a zejména na základě situační analýzy a výsledků vlastního výzkumného šetření, provedeného metodou dotazníku, zhodnotit marketingovou strategii obchodního centra VIVO! Hostivař. Práce obsahuje návrhy marketingových nástrojů a doporučení, která by měla vést ke zlepšení marketingové strategie.The topic of the Bachelor thesis is Marketing strategy of a shopping center; it is focused on a case study of the VIVO! Hostivař shopping center in Prague. The aim of the thesis is to analyse the current marketing strategy of this shopping centre, determine the typical customer and based on the situational analysis and results of the research in form of a questionnaire I will evaluate the marketing strategy of the shopping center. The thesis includes proposals of marketing instruments and recommendations, which should improve the marketing strategy.
Keywords:
marketing goals; marketing instrument; marketing strategy; shopping cente; situation analysis; marketingová strategie,; marketingové cíle; marketingové nástroje; obchodní centrum,; situační analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69555