Original title:
Analýza marketingového mixu vybrané společnosti
Translated title:
Analysis of Marketing Mix Tools of a chosen Company
Authors:
Krtková, Lucie ; Svoboda, Petr (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této bakalářské práce je analýza marketingového mixu cestovní kanceláře CANARIA TRAVEL, spol. s r.o., která je jediným českým specialistou na Kanárské ostrovy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje marketing služeb, cestovního ruchu, destinace a jednotlivé nástroje rozšířeného marketingového mixu. Dále představuje SWOT analýzu, včetně jejího bodového hodnocení. V praktické části je představena cestovní kancelář, provedena podrobná analýza jednotlivých nástrojů rozšířeného marketingového mixu, která je doplněna o SWOT analýzu a její bodové hodnocení. Cílem této práce je zhodnocení zjištěných poznatků a návrh možných doporučení pro zlepšení současné situace společnosti.The subject of this bachelor thesis is the marketing mix analysis of CANARIA TRAVEL Ltd. travel company that is the sole specialist in the Canary islands. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the marketing of services, tourism, destinations and individual tools of expanded marketing mix. Next it introduces the SWOT analysis, including its rating system. The practical part introduces the travel company, carries out the SWOT analysis and its rating. The goal of this thesis is to evaluate the findings and to suggest possible recommendations for improving the current situation of the company.
Keywords:
marketing mix; services; SWOT analysis; tourism; travel agency; cestovní kancelář; cestovní ruch; marketingový mix; služby; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71243