Original title:
Prostředí pro podnikání na čínském trhu
Translated title:
China´s business environment
Authors:
Hadroušek, Daniel ; Hořejší, Bronislava (advisor) ; Soukupová, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá podnikatelským prostředím na čínském trhu. Cílem této práce je analýza politického, právního, ekonomického a sociálně-kulturního prostředí v Čínské lidové republice. Teoretická část se zabývá znaky těchto čtyř prostředí v obecné rovině a zkoumá přístupy různých autorů k mezinárodnímu podnikání. V praktické části je postupně analyzováno politické, právní, ekonomické a sociálně-kulturní prostředí v Číně. Analýza prostředí pro podnikání na čínském trhu může pomoci českým podnikům při vstupu na tento trh. V závěru práce je sepsáno shrnutí všech prostředí a krátký nástin nástrah a příležitostí v podnikání na čínském trhu pro zahraniční investory.This bachelor thesis deals with the business environment in the Chinese market. The aim of this work is to analyze the political, legal, economical and socio-cultural environment in China. The theoretical part deals with the characteristics of the four environments in general and examines the approaches of different authors to international business. The practical part analyzes the political, legal, economical and socio-cultural environment in China. The analysis of environment for business in the Chinese market can help Czech companies in entering this market. In the conclusion is a summary of all the environments and brief outline of threats and opportunities in the Chinese market for foreign investors.
Keywords:
Business; Business environment; China; Podnikatelské prostředí; Podnikání; Čína
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68742