Original title:
Využití sociálních sítí v náboru zaměstnanců
Translated title:
Use of social media in recruitment
Authors:
Burgár, Stanislav ; Stříteský, Marek (advisor) ; Němec, Otakar (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce pojednává o faktorech měnící trh práce a jednotlivých sociálních sítích ve vztahu na nábor zaměstnanců. Následně zkoumá možnosti sociálních sítí, jako je značka zaměstnavatele, vyhledávání pomocí sítí, nástroje inzerce a plán integrace sociálních sítí do firmy v souladu s její strategií. Shromážděná data jsou porovnána s vypracovanou analýzou zaměstnanosti, která zobrazuje přehled vývoje a současného stavu zaměstnanosti ve firmě a je zkoumána využitelnost sociálních sítí pro společnost Severomoravské vodovody a kanalizace a.s. v Ostravě. Následně je vypracovaný návrh pro využití sociálních sítí jak pro nábor zaměstnanců, tak budování značky zaměstnavatele. V závěru práce je navržená implementace sociálních sítí pro společnost Severomoravské vodovody a kanalizace a.s.The bachelor thesis discusses factores influencing a labour market and provides a descriptions of social medias. Afterwards it explores social media opportunities, such as employer branding, sourcing, advertising tools and social media implementation procedure planning in accordance with a company strategy. Gathered data are compared with an emplyoment analysis, which offers a overview of a development and current situation in the company. The thesis researches the applicability of social media in the company Severomoravské vodovody a kanalizace a.s. in Ostrava. Afterwards a plan is made for a utilization of social media for recruitment as well as for employer branding. In the end of the work is proposal for social media implementation in the company Severomoravské vodovody a kanalizace a.s.
Keywords:
employer branding; recruitment; social media; social medias possibilities; možnosti sociálních sítí; nábor zaměstnanců; sociální sítě; značka zaměstnavatele
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70051