Original title:
Budování značky zaměstnavatele
Translated title:
Employer Branding
Authors:
Stroblová, Zuzana ; Legnerová, Kateřina (advisor) ; Gronychová, Gabriela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je popsat obecně aplikovatelný postup, jak značku zaměstnavatele ve společnosti budovat. Vychází z popisu reálného projektu budování značky zaměstnavatele konkrétní společnosti a hodnotí jeho proces. Práce je psána metodou případové studie a skládá se z části teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje trendům a změnám v přístupu vedení lidí, definuje Employer Branding a HR marketing. Popisuje, jak k budování značky zaměstnavatele přistupovat. Praktická část se věnuje samotnému procesu budování značky, popisuje výstupy projektu a projekt hodnotí. Závěrečná kapitola je věnována obecné aplikovatelnosti procesu budování značky zaměstnavatele a jeho slabým místům.The aim of the Master Thesis is to describe how to build Employer Brand a company. It is based on the description of Employer Branding project of a particular company and the evaluation its process. The thesis is a case study and consists of theoretical and practical part. The theoretical part focuses on trends and changes in leadership approach, definition of Employer Branding and HR Marketing. The practical part deals with the brand building process itself, describes the outputs of the project and evaluates the project. The final chapter is devoted to the general applicability of the Employer Branding Strategy and its weaknesses.
Keywords:
employer branding; EVP; hr marketing; employer branding; EVP; hr marketing; značka zaměstnavatele
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70567