Original title:
Analýza prodejních postupů nezávislých kosmetických poradkyň ve vybrané společnosti
Translated title:
Analysis of sales practices of Independent Beauty Consultants in a selected company
Authors:
Hrubá, Aneta ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Štětina, Radomír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou prodejních postupů nezávislých kosmetických poradkyň ve vybrané společnosti. Cílem práce je vyhodnotit prodejní postupy nezávislých kosmetických poradkyň ve společnosti Mary Kay a navrhnout optimalizační doporučení. Práce je rozdělena na tři části: teoretickou, metodologickou a praktickou. Teoretická část vychází z odborné literatury a popisuje předpoklady profesionálního prodejce a účinný proces osobního prodeje. Metodologická definuje cílovou skupinu a vysvětluje použití zvolených metod, kterými jsou: osobní rozhovor, dotazníkové šetření a mystery shopping. Praktická část se zaměřuje na nezávislé kosmetické poradkyně a analyzuje jimi používané prodejní postupy. Na základě zjištěných poznatků jsou navržena optimalizační doporučení.Master thesis deals with analysis of sales practices of Independent Beauty Consultants in a selected company. The aim of the thesis is to evaluate the sales practices of Independent Beauty Consultants at Mary Kay company and to propose optimization recommendations. The thesis is divided into free parts: theoretical, methodological and practical. The theoretical part is based on literature and describes the qualities of a professional salesperson and an effective process of personal selling. The methodological part defines the target group and explains the application of the chosen methods such as: personal interview, questionnaire survey and mystery shopping. The practical part focuses on Independent Beauty Consultants and analyzes their sales practices. Optimization recommendations are proposed on the basis of the findings of research.
Keywords:
consulting; Cosmetics; customer; mystery shopping; sales practices; Kosmetika; Mystery shopping; poradenství; prodejní postupy; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70494