Original title:
Možnosti marketingu neziskové organizace Loono, z.s.
Translated title:
Marketing opportunities of the non-profit organization Loono, z.s.
Authors:
Chmelařová, Barbora ; Koudelka, Jan (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je zhodnotit současnou marketingovou situaci neziskové organizace Loono, z.s. a navrhnout doporučení vztahující se k marketingovému mixu a komunikaci, která by vedla ke zvýšení povědomí o této organizaci. Práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část, se zabývá vymezením problematiky marketingu a jeho specifik vztahujících se k neziskovému sektoru. Na teoretickou část navazuje část praktická, ve které je blíže popsána organizace Loono, jednotlivé prvky jejího marketingového mixu se zaměřením na marketingovou komunikaci. Na základě schůzky s marketingovou manažerkou organizace a marketingového výzkumu byly získány informace, které jsou následně použity v závěrečném zhodnocení a doporučení vztahujícím se k marketingovým aktivitám této neziskové organizace. Diplomová práce je zakončena celkovým shrnutím.The aim of this thesis is to evaluate the current marketing situation of nonprofit organization Loono, z.s. and make recommendations relating on the marketing mix and marketing communication which would increase awareness of this organization. The thesis is divided into two parts. First theoretical part deals with the definition of marketing and its specifics related to the nonprofit sector. The theoretical part is followed by a practical part in which the Loono organization, the individual elements of its marketing mix and marketing communication are described. Information based on a meeting with the marketing manager of organization and marketing research was subsequently used in the final evaluation and recommendations relating on the marketing activities of this nonprofit organization. The thesis is concluded with an overal summary.
Keywords:
marketing; marketing communication; marketing of non-profit organization; marketing; marketing neziskových organizací; marketingová komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70471