Original title:
Analýza marketingu ve start-upu Helveti s.r.o. (www.helveti.cz)
Translated title:
Marketing analysis of Helveti s.r.o. (www.helveti.cz)
Authors:
Kříčka, Martin ; Habrmanová, Blanka (advisor) ; Mareš, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je analýza marketingových nástrojů společnosti působící na internetu, jejich zhodnocení a uvedení případných návrhů na zlepšení, která budou implementována do firemní strategie. V teoretické části práce je popsána historie internetu a jeho důležitost v současném podnikatelském prostředí, strategické postupy uplatňované v online marketingu a popis jednotlivých nástrojů. V praktické části je představena společnost, produkty a její hlavní konkurence. Pomocí analýzy a komparace jsou pak zkoumány hlavní nástroje online marketingu, které společnost využívá a prezentovány návrhy na zlepšení.The aim of this thesis is to analyze the marketing tools of an e-commerce company, to evaluate them and to propose suggestions for improvement which will be implemented in the company strategy. The theoretical part describes the history of the Internet and its importance in the current business environment, the strategic procedures applied in online marketing and the description of individual marketing instruments. The practical part introduces the company, its products and its main competitors. Afterwards follows the analysis and comparison of the main online marketing tools and proposals for improvement which should be implemented in the marketing strategy are presented.
Keywords:
Marketing strategy; Online marketing; PPC; SEO; Start-up; Marketingová strategie; Online marketing; PPC; SEO; Start-up
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70555