Original title:
The Perception of the PUMA Brand in the Czech Market
Translated title:
The Perception of the Puma Brand in the Czech Market
Authors:
Martínková, Kateřina ; Tahal, Radek (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The ambition of this master thesis is to provide a deeper insight into a marketing strategy of the multinational company PUMA applied in the Czech Republic. Specifically, the thesis includes a survey of customers designed to examine the perception of the PUMA brand in the Czech market within the target group of people from 16 to 26 years old. One of the essential requirements of this thesis is to provide a very important theoretical background of the marketing field, explaining the basic marketing terminology, presenting the marketing and communication mix, introducing the company analysis and discussing the important characteristics of the conducting marketing research. Furthermore, this master thesis aims at providing information about the company PUMA, starting from the company history and its successes and ending with its current marketing activity. The essential aim of the study can be explained by the research question: How does the customer perception of the PUMA brand by a defined target group on the Czech market affect the company marketing strategy? In the end, the recommendations for further improvements to the PUMA marketing department are made. Statistical methods correlation and averaging are used in order to reach these goals.Předmětem této diplomové práce je prozkoumat marketingovou strategii mezinárodní společnosti PUMA aplikovanou na území České republiky. Konkrétně se jedná o zákaznický průzkum, jehož cílem je odhalit vnímání značky PUMA na českém trhu u cílové skupiny ve věku mezi 16 a 26 lety. Jeden z nezbytných předpokladů této práce je vysvětlení teoretických pojmů z oblasti marketingu, představení marketingového a komunikačního mixu, seznámení s analýzou firmy a vymezení procesu marketingového výzkumu. Dále si diplomová práce klade za cíl poskytnout informace o společnosti PUMA zahrnující její historii, úspěchy a současnou marketingovou činnost. Hlavní cíl této studie lze vyjádřit pomocí výzkumné otázky: Do jaké míry ovlivní vnímání značky PUMA u vymezené cílové skupiny na českém trhu marketingovou strategii firmy? Na samotném závěru práce jsou poskytnuta doporučení pro marketingové oddělení PUMA sloužící ke zlepšení marketingové činnosti. Pro dosažení cílů práce jsou použity statistické metody korelace a průměr.
Keywords:
brand perception; marketing research; marketing strategy; PUMA company; marketingová strategie; marketingový výzkum; společnost PUMA; vnímání značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69778