Název:
Suity pro sólovou flétnu ve francouzských tiscích 1702-1722
Překlad názvu:
Suites for solo flute in French prints 1702-1722
Autoři:
Vytlačil, Lukáš Michael ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Kapsa, Václav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Suity pro sólovou flétnu ve francouzských tiscích 1702-1722" se zabývá kompletním souborem tištěných sbírek se suitami, které představují první sólovou hudbu pro příčnou flétnu s doprovodem bassa continua. První část je věnována jednak vlivům, díky nimž se flétna stala sólovým nástrojem, a dále také skladatelům, kteří působili v královských orchestrech na dvoře Ludvíka XIV. a tyto sbírky zkomponovali (Michel de la Barre, Jacques Martin Hotteterre, Anne Danican Philidor, Pierre Danican Philidor a François Danican Philidor). Druhá část se potom zaměřuje na dílčí témata. Nejprve to je podrobný popis jednotlivých tisků, dále potom problematika instrumentace, ornamentiky, artikulace a formální stavby suit. Práci uzavírá podrobný výkladový slovník mimo - hudebních názvů, jež se v některých sbírkách vyskytují.The diploma thesis "Suites for solo flute in French prints 1702-1722" deals with a complete set of printed collections with suites, which represent the first solo music for a transverse flute with basso continuo. The first part is devoted to the influences that made the flute a solo instrument and also to the composers who worked in the royal orchestras at the court of Louis XIV. and composed these collections (Michel de la Barre, Jacques Martin Hotteterre, Anne Danican Philidor, Pierre Danican Philidor and François Danican Philidor). The second part focuses on specific subtopics. First, it is a detailed description of the prints, followed by instrumentation, ornamentation, articulation and formal construction. The work concludes with a detailed explanatory dictionary of non - musical names that appear in some collections.
Klíčová slova:
příčná flétna|barokní hudba|dvorská kultura|hudební analýza; flute|baroque music|court culture|music analysis