Original title:
Strategie vstupu na nové trhy
Translated title:
Strategy of Entering to New Markets
Authors:
Posoldová, Michaela ; Nechuta, Aleš (referee) ; Koráb, Vojtěch (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
V diplomové práci je představena strategie vstupu na geograficky nový trh pro nedávno založenou společnost. Misí společnosti je skrze ukázky pražení kávy, ochutnávky kávy přiblížit svět kávy, a zároveň poskytnout zákazníkům kvalitní čerstvě upraženou kávu. Cílem práce je na základě kritické analýzy nového trhu navrhnout strategii na jeho vstup. Diplomová práce obsahuje teoretické poznatky, analýzu vnějšího a vnitřního prostředí (Porterovu analýzu pěti sil, PEST analýzu, SWOT analýzu a marketingový výzkum) a návrhy řešení.
In the master's thesis a strategy of entering to geographically new market for recently established company is presented. Company's mission is to increase awareness about coffee world through demonstration of coffee roasting, coffee cupping and at the same time, provide customers with freshly roasted good quality coffee. The objective of the thesis is on the basis of new market critical analysis to propose the strategy for its entering. The text contains: external and internal analysis of the environment (Porter's Five Forces analysis, PEST analysis, SWOT analysis and marketing research) and proposals.
Keywords:
analýza; analýza současné situace; malý podnik; marketing; marketingový mix; marketingový výzkum; pražírna kávy; strategie; analysis; coffee roasting; current state analysis; marketing; marketing mix; marketing research; small enterprise; strategy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/69216