Název:
Reflexe reklamy v předškolním vzdělávání
Překlad názvu:
Reflecting advertisment in pre-school education
Autoři:
Sialini, Kateřina ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se jmenuje "Reflexe reklamy v předškolním vzdělávání" a zabývá se dětskou reklamou s důrazem na vliv televizní reklamy na dětského spotřebitele a vypracováním závěrů pro učitele v mateřské škole. Teoretická část vychází z odborných didaktických, výtvarně teoretických a psychologických textů, zabývá se vznikem reklamy, její tvorbou a formami reklama. Dále také dětskou reklamou. V praktické části práce zkoumá některé případy účinků televizní reklamy na dětského spotřebitele. Zkoumání je prováděno prostřednictvím výzkumných sond - dotazník, rozhovor a výtvarná řada. Praktická část je rozdělena do dvou částí. Obě části vycházejí z teoretických východisek. Z výsledků šetření a v souladu s teoretickými východisky je sestaven soubor doporučení pro pedagogiky předškolního věku. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní věk, vizuální gramotnost, reklama, výtvarné činnosti, vnímání, tvorba.The bachelory work "Reflexe reklamy v předškolním vzdělávání" is focused on the theme of advertising in pre-school marketing with conotations to my conclusions developed for pedagogical employees in pre-matery schools. The theoretical part is based on texts, which are defined by the art-didactical-psychological literature applied to develope of advertise making and its forms and advertisement focused on children. The practical part of the bachelory work is based on percieveng impacts of the TV advertisements implied on children consumers. The research was being made by the research sonds - questionaire, interview and art queue. The practical part is difered to two parts which are based on theoretical solutions. The basis of the bachelory work are established on conclusions, which are usable for recent pedagogical studies. KEYWORDS Pre-school education, visual literacy, advertising, visual education, perception, visual art.
Klíčová slova:
předškolní věk; reklama; tvorba; vizuální gramotnost; vnímání; výtvarné činnosti; advertising; perception; pre-school education; visual art; visual education; visual literacy