Original title:
Marketingový výzkum hodnoty značky Nike u vrcholových a profesionálních atletů
Translated title:
Marketing Research of the Nike Brand Value among the Top and Professional Athletes
Authors:
Procházková, Barbora ; Voráček, Josef (advisor) ; Crossan, William Morea (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový výzkum hodnoty značky Nike u vrcholových a profesionálních atletů Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jaké povědomí o značce Nike mají vrcholoví a profesionální atleti v České republice. Marketingový výzkum bude proveden dotazníkovým šetřením. Nedílnou součástí je i zjištění vztahu atletů ke značce, asociace s ní spojené, hodnocení produktů značky Nike či postavení na konkurenčním poli sportovních značek. Metody: Praktická část bakalářské práce, tedy marketingový výzkum byla provedena formou písemného dotazování, jehož výsledky byly doplněny o informace z osobních rozhovorů. Kombinace těchto dvou metod dotazování byla zvolena pro svůj doplňující charakter a kvalitnější získání informací. Osobní dotazování pomohla z otázek orientujících se pouze na otázky "co" odpovědět " proč". Výsledky: Výsledky výzkumu budou použity nejen pro samotné vyhodnocení značky, ale i k tvorbě doporučení pro značku. V praktické části jsou výsledky popsány a graficky znázorněny. Dílčí využití výzkumu spočívá v případné vědecké publikační činnosti či využití českých atletů v rámci marketingové komunikace. Produkty značky Nike byly celkově hodnoceny jako designově propracované, originální, kvalitní, ale dražší. Portfolio dostupných produktů bylo hodnoceno spíše negativně. Klíčová slova:...Title: Marketing research of the Nike brand value among the top and professional athletes Goals: The main goal of the bachelor thesis is to find out more about the top and professional athletes awareness of the Nike brand in the Czech Republic. The Marketing research was performed through a questionnaire. An integral part of the thesis is to reveal athlete's relationship to the brand, their related associations, to evaluate Nike products as well as the Nike position towards the other competitive brands on the sports market. Methods: The practical part of this thesis, i.e. the marketing research, was conducted via written questionnaire, results of which were supplemented with information coming from the personal interviews. Such a combination of two methods was selected in order to provide an additional and more accurate information. The personal interviews allowed to answer not only questions like "what", but especially "why". Results: Results of the research will be used to evaluate as well as to formulate recommendations for the Nike brand. The practical part contains results descriptions and graphical presentations. The outcome the study might partially help and contribute to the eventual scientific publications. It also shows a potential to use Czech athletes in the public relations and...
Keywords:
Brands; image; marketing research; sports product; value; hodnota; image; marketingový výzkum; sportovní produkt; Značka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/83374