Název:
Přístup k uměleckému textu na střední škole (Didaktický přínos Přemysla Blažíčka)
Překlad názvu:
The Approach to the Literary Text in Secondary School (Methodological Contribution of Přemysl Blažíček)
Autoři:
Pácalt, Tomáš ; Špirit, Michael (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá možným přístupem k uměleckému textu ve výuce literatury na střední škole. Věnuje se výběru uměleckého textu, jeho čtení, interpretaci a smyslem. Celý tento přístup je demonstrován na románu Cesta od Cormaca McCarthyho. Teoretický rámec práce tvoří texty Přemysla Blažíčka. Práce se snaží zjistit, zda Blažíčkovo uvažování o literatuře je životadárné a užitečné i v pedagogickém procesu.The present thesis deals with a possible approach to the literary text in the teaching of literature in secondary school. It discusses the choice of the literary text, its reading, interpretation and meaning. The whole approach is demonstrated on Cormac McCarthy's novel The Road; the theoretical framework of the thesis is provided by Přemysl Blažíček's texts. The thesis aims to figure out whether Blažíček's literary thought is as viable and useful in the pedagogical process as it is in literary criticism and theory.
Klíčová slova:
Cormac McCarthy; didaktika literatury; interpretace; nadšenost; Přemysl Blažíček; smysl; střední škola; umělecký text; čtení; Cormac McCarthy; enthusiasm; interpretation; literary text; meaning; methodology of teaching literature; Přemysl Blažíček; reading; secondary school