Hlavní stránka > Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce > Návrh obsahu volitelného literárního semináře pro gymnázia zaměřeného na rozšíření literárně teoretických znalostí a interpretačních dovedností s využitím tvorby generace českých básníků debutujících po roce 1989
Název:
Návrh obsahu volitelného literárního semináře pro gymnázia zaměřeného na rozšíření literárně teoretických znalostí a interpretačních dovedností s využitím tvorby generace českých básníků debutujících po roce 1989
Překlad názvu:
Project of the optional seminar for grammar schools focused on extending the theoretical knowledge and the interpretation skills of poetry based on the production of Czech poets publishing after 1989
Autoři:
Roldánová, Šárka ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce formou volitelného literárního semináře zpracovává učivo, jež v současnosti často zůstává na okraji zájmu učitelů i žáků, a snaží se ho tvůrčím způsobem využít tak, aby byl v žácích podporován pozitivní vztah k literatuře, zejména k poezii. V souboru několika podrobně zpracovaných příprav si klade za cíl představit současnou českou poezii a v souladu se zásadami Rámcového vzdělávacího programu práci s básnickými texty pojmout takovou formou, která v žácích bude probouzet zájem o toto odvětví literatury a přirozeně proaktivní přístup při její interpretaci. Zároveň systematicky rozšiřuje znalosti žáků v oblasti literární teorie a to s důrazem na schopnosti jejich praktické aplikace. Posledním úkolem práce je přispět k prolomení tabu, které o poezii panuje mezi učiteli, a dát jim inspiraci pro výuku tohoto učiva.The objective of the thesis is to enhance the role of poetry within the literacy education at grammar schools, which has been on the edge of teacher's and student's interest since a while. Following the existing binding rules of education the thesis is made to build up a positive attitude to poetry in students and targets to improve their knowledge and personal approach to this part of literature. While being focused on that its content struggles to extend their theoretical skills of literary interpretation as well as practical ones. Last but not least the thesis would like to avoid the stereotypes teachers keep about poetry and its application at school.
Klíčová slova:
poezie; současná poezie; česká poezie; contemporary poetry; Czech poetry; poetry