Original title:
Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci
Translated title:
Level of motor abilities of primary school children dealing with ballroom dancing
Authors:
Jinochová, Tereza ; Hájková, Jana (advisor) ; Hronzová, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci. Úroveň pohybových schopností jsem testovala pomocí testové baterie Unifittest (6 - 60). Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují společenskému tanci, jsem porovnávala s úrovní pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují sportu pouze v rámci školní tělesné výchovy. Testováním jsem zjišťovala změnu úrovně pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci a dětí mladšího školního věku, které se věnují sportu pouze v rámci školní tělesné výchovy. V této práci dále zjišťuji druh a četnost dalších sportovních aktivit, kterým se děti ve svém volném čase pravidelně věnují. Empiricky zaměřená část dokládá, že děti mladšího školního věku, které navštěvují kroužek společenského tance, dosáhly většího zlepšení kondičních i koordinačních pohybových schopností. Největšího zlepšení dosáhly děti v testu flexibility. Na základě dotazníkového šetření jsem zjistila, že se děti mladšího školního věku, které nenavštěvují kroužek společenského tance, věnují ve svém volném čase nejčastěji fotbalu. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, pohybové schopnosti, společenský tanec, tělesná výchova, Unifittest (6 - 60)The aim of this dissertation is to find out the level of motoric abilities at younger school age children who take part in social dance. I tested the level of motoric abilities using the test battery Unifittest (6 - 60). I compared the level of motoric abilities at younger school age children who take part in social dance and at younger school age children who only attend PE lessons. I tried to find out the change of the level in motoric abilities at the two above mentioned groups. I also tried to discover the type and frequency of other sport activities which children regularly do in their free time. Empirically focused part of my thesis substantiate that children of the younger school age, who take part in social dance, achieved a bigger improvement of fitness and coordinative motoric abilities. The biggest improvement was in the test of flexibility. On the basis of the questionnaire survey I found out, that children of the younger school age who do not take part in social dance, very often devote to football in their leisure. KEYWORDS younger school age, motoric abilities, social dance, PE, Unifittest (6 - 60)
Keywords:
motoric abilities; PE; social dance; Unifittest (6 - 60); younger school age; mladší školní věk; pohybové schopnosti; společenský tanec; tělesná výchova; Unifittest (6 - 60)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/79496