Název:
Hudebně dramatické náměty pro spolupráci mateřské školy a rodiny
Překlad názvu:
Musical dramatic suggestions for kindergarten and family cooperation
Autoři:
Bobková, Petra ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce poskytne námět na spolupráci mezi mateřskou školou a rodinou v současných životních podmínkách prostřednictvím autorského hudebně dramatického scénáře. Diplomantka částečně využije výsledků své bakalářské práce, které teoreticky, metodicky a prakticky prohloubí. Uskuteční pedagogicko-psychologickou charakteristiku dítěte předškolního věku z pohledu utváření jeho etického profilu a estetického cítění, především prostřednictvím projektového vyučování. Praktickou část bude tvořit autorský scénář, které bude studentka koncipovat jako integraci hudebních, dramatických i výtvarných činností ve tvůrčí spolupráci předškolních dětí, rodičů, prarodičů a dalších spolupracovníků. Výsledky této práce budou veřejně umělecky realizované. Účinnost tohoto umělecko- estetického záměru diplomantka prověří prostřednictvím analýzy autorského scénáře, dotazníků a rozhovorů s aktéry a s posluchači.The thesis will provide suggestion for cooperation of a kindergarten and a family in contemporary life conditions by the means of authorial musical dramatic script. The diplomate will partially utilise results of her bachelor's thesis that she will elaborate theoretically, methodically and practically. She will carry out the pedagogical-psychological characteristics of a preschool age child from the point of view of his or her ethical profile and aesthetic feeling creation especially through the medium of project teaching. The practical part will consist of authorial script that the student will design as an integration of musical, dramatic and artistic activities in a creative cooperation of preschool age children, parents, grandparents and other contributors. The results of this thesis will be realised artistically and publicly. The diplomate will examine the efficacy of this artistic aesthetic aim by the means of analysis authorial script, surveys and interviews with actors and the audience.
Klíčová slova:
Autorský scénář; charakteristika vnímání; dramatické činnosti; hudební činnosti; integrativní pedagogika; projektové vyučování; psychické znaky; spolupráce rodiny a mateřské školy; Authorial script; characteristics of perception; cooperation of family and kindergarten; dramatic activities; integrative pedagogy; musical abilities; musical activities; project teaching; psychological signs