Original title:
Strukturované učení nejen pro děti s autismem
Translated title:
The Stuctured Tuition not Only for Children with Autism
Authors:
Grűnbecková, Magdaléna ; Ortová, Marie (advisor) ; Klimešová, Anna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce s názvem Strukturované učení nejen pro děti s autismem se zabývá, jak už z názvu vyplývá, pozitivním přínosem strukturovaného učení pro děti s autismem, ale také pro děti s mentální retardací, poruchami pozornosti a vývojovou dysfázií. Práce je rozdělená do dvou částí. V první části je nejprve podrobně popsaná metoda vizuálně podporovaného strukturovaného učení. Následující kapitoly obsahují popis jednotlivých postižení. Nalezneme zde definice, dělení a konkrétní možnosti a způsoby využití strukturovaného učení. Druhá část obsahuje čtyři kazuistiky. Každá se zabývá případem jednoho dítěte s jedním z popisovaných postižení. Jejich smyslem a cílem je ukázat, jak funguje metoda v praxi a následně potvrdit (či vyvrátit) její pozitivní efekt a přínos. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)This bachelor's thesis called "The Structured Tuition not Only for Children with Autism", as the title implies, deals with the benefits of the structured tuition for children with autism, but also for children with intellectual disability, attention disorders and developmental dysphasia. The work is divided into two parts. In the first part is closely described the method of the visually supported structured tuition. The following chapters contain the description of the particular handicaps. We find here the definitions, the division, and concrete options and ways of application of the structured tuition. The second part contains four case interpretations. Each of them deals with a case of one child with one of the described handicaps. Their purpose and goal is to show how the method works in place and subsequently confirm (or disprove) its positive effect and asset. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/76576