Original title:
Marketingová komunikace klubu Prague City Golf na Facebooku
Translated title:
Facebook marketing communication of Prague City Golf Club
Authors:
Karas, Josef ; Voráček, Josef (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingová komunikace klubu Prague City Golf na Facebooku Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je navržení komunikační strategie na Facebooku pro golfový klub Prague City Golf. Vymezeny jsou hlavní znaky sociálních sítí, především Facebooku, jakož i základní pravidla pro užívání Facebooku jako nástroje komunikačního mixu v rámci marketingové strategie klubu. Navržená strategie je výsledkem analýzy průchodnosti hřiště, na jejímž základu byl vytvořen předmět komunikace a analýzy loňské kampaně na Facebooku, která vyhodnotila efektevitu komunikace. Metody: K vyhodnocování dat, které sloužily jako podklad k vytvoření komunikační stategie byl zvolen monitoring průchodnosti hřiště a účtu Facebooku. Výsledky: Výsledkem práce je návrh komunikační strategie, která je rozdělena do tří období. Úvod sezóny bude zaměřen na rozšiřování členské základny - primární komunikací budou aktuální nabídky členství a jejich výhod. V průběhu roku se těžiště komunikace bude přesouvat k propagaci hřiště a tréninkových ploch. Sekundární komunikace se bude zabývat PR a budování image. Závěr sezóny bude zaměřen opět na rozšiřování členů pro nadcházející rok a aktuálních nabídek hřiště. Klíčová slova: Marketingová komunikace, sociální sítě, Facebook,Title: Facebook marketing communication of Prague City Golf Club Objectives: The main objective of this thesis is to create a communication strategy on Facebook for golf club Prague City Golf. It defined the main features of social networks, especially Facebook, as well as the basic rules for the use of Facebook as a communication mix within the marketing strategy of the club. The proposed strategy is based on analysis of the course, which created new subjects of communication and analysis of last year's campaign on Facebook that measured the effectivity of communication. Methods: The method of monitoring was chosen for the evaluation of data from the course and the Facebook profile. Results: The result is the drafting of communication strategy, which is divided into three periods. The expansion of members is going to be the main communication by the beginning of the season. Primary products are current offers of membership and its benefits. The promotion of the course and training areas will be communicated during the main season. Secondary communication will deal with PR and image building. The end of the season will focus once again on the expansion of members for the upcoming year and current fee offers. Keywords: Marketing communication, social network, Facebook
Keywords:
Facebook; Marketing communication; social network; Facebook; Marketingová komunikace; sociální sítě
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/76289