Original title:
Implementácia API pre vývoj IVA v Minecrafte
Translated title:
API implementation for IVA development in Minecraft
Authors:
Lelič, Jozef ; Bída, Michal (advisor) ; Pilát, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
slo Abstract:
[eng][cze] Minecraft is a 3D computer game enabling players living in a Minecraft block world to create structures, hunt animals, mine materials and virtually change the shape of their surrounding environment all together. However some of the aspects of the game can become repetitive and boring. The goal of this thesis is to create a framework enabling the player to develop intelligent virtual agents (or bots) that will help the player with the repetitive tasks (such as mining or building). The framework should be easy to use and should allow for extensions. Part of the thesis is to create a set of example agents solving basic tasks in the game. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Minecraft je počítačová hra umožňující hráčům v 3D světě složeném z bloků stavět různé struktury, lovit zvířata, těžit materiály a celkově měnit její prostředí. Cílem této práce je vytvořit framework umožňující tvorbu virtuálních agentů (botů), kteří jsou schopni hráči pomoci s jednoduchými činnostmi, například tažení či stavba budov. Framework by měl být snadno použitelný a rozšiřitelný. Součástí práce je také implementace vzorových agentů, kteří dokáží řešit základní úkoly ve hře. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
AI development; API; intelligent virtual agents; Minecraft; API; inteligentní virtuální agenti; Minecraft; vývoj UI
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/75733