Original title:
Marketingový mix společnosti FitBenefit
Translated title:
Marketing mix of FitBenefit Company
Authors:
Med, Daniel ; Voráček, Josef (advisor) ; Višněvský, Andrej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový mix společnosti FitBenefit Cíle: Hlavním cílem této práce je optimální volba marketingového mixu pro společnost FitBenefit na základě zjištění poptávky po jejích produktech. FitBenefit se zaobírá kompenzačním a rehabilitačním cvičením pro sedavá zaměstnání. V tuto chvíli však aktivně neprovozuje svoji činnost a cílem je pomoci ji k návratu na trh. Společnost poskytuje služby, a proto marketingový mix nezahrnuje pouze 4 ale celkem 7P. Produkt, Cena, Distribuce, Propagace, Lidé, Prezentace, Proces. Dalším cílem je porovnání dvou cílových skupin příjemců služeb - zaměstnanců, pro které je služba určena a vedení společností, které rozhodují o tom, zda bude služba na pracovištích povolena. Metody: V této práci byla použita jako první krok metoda průzkumu trhu a to jak kvantitativní u samotných zaměstnanců tak i kvalitativní část u managementu firem. Metoda kvantitativní sloužila k získání dostatečného počtu odpovědí a tím stanovení celkového zájmu o služby. Metoda kvalitativní byla použita u managementu firem ke zjištění podrobných informací a zejména informací ohledně bariér proti uvedení služby na pracoviště. Výsledky: Výsledky průzkumu vykazují, že o kompenzační služby formou firemních benefitů je zájem. Zaměstnanci tuto službu budou rádi využívat a zaměstnavatelé jsou ochotni ji...Name: Marketing mix of FitBenefit Company Aims: The main aim of this thesis is to create an appropriate marketing mix for the company FitBenefit based on the findings of demand for its products. FitBenefit offers compensatory and rehabilitative exercises for sedentary jobs. However, the company is not actively running at the moment and the aim is to help it achieve resurgence. The company offers services, hence marketing mix does not only include 4 but 7 P's in total; Product, Price, Place, Promotion, People, Physical Evidence and Process. Another aim is to compare two target groups of the service's consumers; employees for whom the service is intended and the boards of the companies which decide whether the service will be accepted or not. Methods: The first step to be used in this thesis was a market research, both quantitative research of employees and qualitative research of the companies' management. The quantitative method provided a sufficient number of responses, and thus enabled the right assessment of interest in the service. The qualitative method was used to examine the management of the companies to obtain detailed information; especially information regarding barriers of establishing the service in the workplace. Results: The results of the market research indicate an interest in the...
Keywords:
7 P's; Compensatory exercises; Employee benefits; FitBenefit; Marketing mix; Peocess; People; Physical Evidence; Place; Price; Product; Promotion; Rehabilitation; 7P; Cena; Distribuce; FitBenefit; Kompenzační cvičení; Lidé; Marketingový mix; Pracovní benefity; Prezentace; Proces; Produkt; Propagace; Rehabilitace
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/75276