Original title:
Marketingový mix futsalového klubu FC Tango Brno
Translated title:
Marketing mix FC Tango Brno
Authors:
Belejová, Iva ; Voráček, Josef (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový mix futsalového klubu FC Tango Brno Cíle: Cílem této bakalářské práce je zanalyzovat marketingový a komunikační mix futsalového klubu FC Tango Brno, upozornit na jeho přednosti a nedostatky a navrhnout možná opatření pro jeho zlepšení. Metody: V bakalářské práci byla potřeba analyzovat interní dokumenty, vytvořit sběr dat klubu a zaměřit se na současný stav klubu. Dále byla použita metoda rozhovorů s prezidentem klubu Jiřím Štěrbou, hráči a zástupcem fanoušků. Výsledky: Na základě analýzy marketingového a komunikačního mixu futsalového klubu se ukázalo, že je potřeba navrhnout možná opatření, která by vedla ke zlepšení některých marketingových a komunikačních nástrojů. Klíčová slova: Marketing, sportovní marketing, marketingový a komunikační mix, sport, futsal, merchandisingTitle: Marketing mix FC Tango Brno Objectives: The objective of this bachelor thesis is to analyze marketing and communication mix of futsal club FC Tango Brno, to highlight the strenghts and weaknesses and propose measures for its improvement. Methods: What I needed to do in my thesis was to analyze the internal documents as well as focus on the current situation of the club and also to create a collection of club's data (economic data). Furthermore, I also used a ,,interview method" with the club's president Jiří Štěrba, players and fans representative. Results: The analysis of the marketing and communication mix of the futsal club has shown that it is also necessary to propose feasible measures that would improve some of the marketing and communication tools greatly. Keywords: Marketing, marketing of sport, marketing and communication mix, sport, futsal, merchandising
Keywords:
futsal; Marketing; marketing and communication mix; marketing of sport; merchandising; sport; futsal; Marketing,sportovní marketing; marketingový a komunikační mix; merchandising; sport
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/75264