Název:
Celoživotní vzdělávání dospělých s mentálním postižením
Překlad názvu:
Lifelong education for adults with mental disabilities
Autoři:
Horáčková, Markéta ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání dospělých s mentálním postižením. Cílem diplomové práce je zjištění "jaký přínos má celoživotní vzdělávání pro dospělé s mentálním postižením". V práci je vymezena problematika mentální retardace. Popsán je systém edukce osob s mentálním postižením. Další kapitoly jsou pak věnovány celoživotnímu učení pro všechny a kvalitě života osob s mentálním postižením. V další části práce představuji Studio Oáza a jejich činnost. V této instituci realizuji výzkumné šetření prostřednictvím rozhovorů s dospělými klienty s mentálním postižením. Ke zjištění cíle diplomové práce jsem zvolila dvě výzkumné otázky: 1) Z jakého důvodu navštěvují klienti kurzy Studia Oáza a jaký přínos pro ně mají tyto kurzy? 2) Jaké prožívají pocity ve společnosti lidí a v kurzech ve Studiu Oáza?My thesis deals issue of lifelong learning of adults with mental disabilities. The target of the thesis is to determine " what benefit has lifelong learning for adults with mental disabilities." There is defined issue of mental retardation in the thesis. And also described system of education of people with mental disabilities. Other chapters are focused on lifelong learning for all and on the quality of life of people with mental disabilities. In the next section of the thesis I would like to introduce the Studio Oáza and their activities. I am making research investigation through interviews with adults with mental disabilities in this institution. I chose two research questions to finding target of my thesis: 1) What is reason of visiting of clients' courses in the Studio Oáza and what benefits have these courses for them? 2) What feelings the clients have in the society other people and during the courses in the Studio Oáza?
Klíčová slova:
celoživotní vzdělávání; edukace osob s mentálním postižením; kvalita života; Mentální retardace; education of persons with mental disabilities; lifelong learning; Mental retardation; quality of life