Original title:
Marketingová komunikace značky Camel: od běžné značky k ikonické
Translated title:
x
Authors:
Kališ, Jakub ; Dolanský, Pavel (advisor) ; Klimeš, David (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Marketingová komunikace značky Camel: Od běžné značky k ikonické" se zabývá deskripcí marketingových nástrojů cigaretové značky Camel za celou dobu její existence. Na více než stoletou historii značky je nahlíženo především z perspektivy tzv. cultural brandingu - kulturního budování značky. Optikou tohoto přístupu se snaží nalézt odpověď na otázku, zda je možné Camel považovat za značku ikonickou. Text je doplněn o rozsáhlou obrazovou dokumentaci, která je na pozadí základních historických událostí základním zdrojem informací.The Bachelor thesis "Marketing communication of the Camel brand: From normal to iconic brand" provides a description of marketing tools of the Camel cigarette brand for the entire period of its existence. More than a century of the brand history is seen mainly from the perspective of the cultural branding. In terms of the paradigm of this approach, it attempts to answer the question whether the Camel brand can be considered iconic. The text is complemented with an extensive visual documentation, which is an essential source of information on the background of historical events.
Keywords:
advertising; brand; Camel; cigarettes; communication mix; cultural branding; iconic brand; Marketing; marketing communication; myth; smoking; Camel; cigarety; ikonická značka; komunikační mix; kouření; kulturní budování značky; Marketing; marketingová komunikace; mýtus; reklama; značka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/70597