Název:
Sémiotická analýza reklamního spotu Louis Vuitton a jejího kontextu
Překlad názvu:
Semiotic Analysis of Louis Vuitton Advertisement and its Context
Autoři:
Sedlaříková, Pavlína ; Češka, Jakub (vedoucí práce) ; Karľa, Michal (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem mé magisterské práce je sémiotická analýza vybraných reklam1 luxusní značky Louis Vuitton a jejích kontextu. Rozkrývám potence a narativní složku reklamních obrázků. Snažím se najít asociace a symboly, díky kterým banální všední den plný povinností nabývá v reklamě lesklých a lákavých rozměrů. Cílem práce je sémiotická analýza reklamy Spirit of Travel, což je působivé filmové (a především reklamní) dílo plné snových vizí a "příjemných" momentů. Zasněná atmosféra duchaplných filozofických myšlenek provází všechny reklamy na cestovní tašky a propojuje sérii reklam s abstraktním motivem cesty (jako životní cesty). Vše nemusí být tak, jak se na první pohled zdá. Narativní rovina je kvazifilosofická, přičemž strategicky klade otázku, na kterou však ihned nedává odpověď. Dostává se tak do popředí kognitivní disonance, která v diváku tvoří vnitřní napětí. Tím, že je odpověď posléze nabídnuta, si reklama buduje u diváka důvěru. S tímto marketingo-psychologickým podáním ruky se setkáváme v civilizovaném světě denně. Moduluje to naše hodnotové soudy. Ve své práci rozkrývám některé skryté úrovně marketingových komunikací. Žijeme ve světě, který je zahlcený bojem o naši pozornost. Je to boj o pozornost s cílem vyvolat naše kupní rozhodnutí. Jelikož si lidé začínají tvořit imunitu vůči reklamním sdělením, které se...Applying semiotic analysis to advertisements and their context leads to the discovery of associations and symbols, potential increasing the trust the spectator has on the brand. In this thesis, I provide semiotic analysis of selected Louis Vuitton advertisements and their context, where I analyse the advertisement's visual images and narrative line, and infer associations and symbols. The analysis enhances average day factors, full of duties and stress, making them more appealing in the advertisement world.The primary focus for the analysis will be the Spirit of Travel2 advertisement. I will apply semiotic analysis to the elaborate, dream-like, and pleasantly-toned piece of art contained in this advertisement.The philosophical nature throughout the advertisement is connected to the promoted material goods, such as travel cases, and it binds a line of advertisements with an abstract motive defined through "The Journey" (the journey as a life itself). The content of the advertisement is not as it seems at first sight. The narrative level is quazi-philosophical, yet it is strategically presenting a question without an immediate, initial answer. The resulting cognitive dissonance then creates pressure on the spectator. The question is later answered in the advertisement, and a special trust between the...
Klíčová slova:
Louis Vuitton; marketing; sémiotická analýza; Louis Vuitton; Marketing; semiotic analysis