Original title:
Hodnocení spokojenosti zákazníků se službami Sport centra Evropská, s.r.o.
Translated title:
Measuring of customer satisfaction with services of Sport Centre Evropska, s.r.o.
Authors:
Galušková, Silvie ; Šíma, Jan (advisor) ; Voráček, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Hodnocení spokojenosti zákazníků se službami Sport Centra Evropská, s.r.o. Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit úroveň spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami vybraného sportovního zařízení - Sport Centrum Evropská, s.r.o., zanalyzovat jejich názory, odhalit případné mezery ve službách tohoto sportovního zařízení a následně navrhnout opatření, která by vedla ke zvýšení úrovně kvality služeb a tím k větší spokojenosti zákazníků. Metody: K získání informací od respondentů byl použit kvantitativní průzkum, konkrétně písemné dotazování prostřednictvím SERVQUAL dotazníku, který jsem osobně předkládala klientům sportovního centra. Tento dotazník zkoumá a porovnává očekávanou kvalitu nabízených služeb, jakou si zákazník představuje v ideálním fitness centru a skutečně vnímanou kvalitu poskytovaných služeb ve Sport Centru Evropská, s.r.o. Výsledky: Průzkum spokojenosti zákazníků se službami ve Sport Centru Evropská, s.r.o. ukázal, že jsou klienti s těmito službami spokojeni. Zejména odhalil rezervy u některých služeb, které je potřeba pro dosažení naprosté spokojenosti zákazníků vylepšit. Ke zvýšení úrovně kvality těchto služeb by mohla posloužit doporučení, která jsou navrhnuta v této práci. Klíčová slova: fitness centrum, sportovní služby, spokojenost zákazníka, kvalita...Title: Measuring of customer satisfaction with services of Sports Centre Evropska, s.r.o. Objectives: The main aim of this bachelor thesis is to measure a level of customer satisfaction with services provided by the selected sports centre - Sports Centre Evropska, s.r.o. It is thus necessary to analyse customers' opinions, detect possible shortcomings in the service of stated sports centre and subsequently to propose steps, which could help to achieve higher levels of service quality, thereby increasing customer satisfaction. Methods: A quantitative research, specifically a written questionnaire SERVQUAL, which was personally handed out to customers of the sports centre, was used to obtain information from respondents. This questionnaire examines and compares expected quality of the provided service, i.e. the quality that is expected by customers in an ideal fitness centre, with the real level of perceived service quality provided by the Sports Centre Evropska, s.r.o. Results: This survey of satisfaction among customers with the service provided by the Sports Centre Evropska, s.r.o. has shown a fair level of clients satisfaction. Especially this research has revealed a certain areas for improvements. It is necessary to improve some services for achievement of the best service level. This thesis...
Keywords:
customer satisfaction; Fitness centre; quality of services; SERVQUAL questionnaire; sports services; Fitness centrum; kvalita služeb; SERVQUAL dotazník; spokojenost zákazníka; sportovní služby
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/65369