Název:
Vliv Ligy komunitních škol na inkluzi sociálně znevýhodněných žáků
Překlad názvu:
The influence of the League of Community Schools for inclusion of socially disadvantaged students
Autoři:
Knoblochová, Dominika ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním sociálně znevýhodněných žáků, konkrétně pak žáků studujících na třech vybraných školách, jež jsou členy spolku Liga komunitních škol, který se zaměřuje na komunitní a inkluzivní vzdělávání. Teoretická část se věnuje charakteristice sociálního znevýhodnění a jeho vlivu na vzdělávání žáků, již pochází z rodin s nízkým socioekonomickým statusem. Dále se zabývá nerovnostmi ve vzdělávání a inkluzivní edukací. Cílem praktické části je kritické posouzení, zda se žákům studujícím na třech vybraných školách dostává kvalitního inkluzivního vzdělání, jež by jim mělo pomáhat v překonávání handicapů s cílem plnohodnotného začlenění se do společnosti.The thesis deals with the education of socially disadvantaged pupils, specifically pupils studying at three selected schools that are members of the "Liga komunitních škol"(The League of Community Schools), which focuses on community-based and inclusive education. The theoretical part analyzes the social deprivation and its impact on the education of pupils who come from families with low socioeconomic status. It also discusses disparities in education and inclusive education. The practical part is critical to assessing whether pupils studying at three selected schools receives a quality inclusive education, which they should help to overcome their handicaps to full-fledged integration into society.
Klíčová slova:
inkluzivní vzdělávání; komunitní škola; Liga komunitních škol; nerovnost ve vzdělávání; segregované školy; sociální exkluze; Sociálně znevýhodněný žák; "Liga komunitních škol" (The League of Community Schools); community school; inclusive education; inequality in education; segregated schools; social exclusion; Socially disadvantaged pupils