TY - THES TI - Marketingové aktivity Euromedia Group v období 2011-2013 TT - Marketing activities Euromedia Group in 2011-2013 AU - Janků, Michaela AB - The aim of the thesis "Marketing activities Euromedia Group in 2011-2013" is to present the marketing communications of one of the strongest publishing houses in the Czech Republic: Euromedia Group. The company also owns a nationwide distribution network through which it gets its titles to all households, bookshop networks, supermarket chains or to booksellers and also one of the biggest reader's club in the country. At the beginning of the thesis the company is introduced, including its history and rules of membership in the reader's club. The following chapters focus on its marketing activities. They include the current members care, recruit new members recruitment and book events for the public. The thesis addresses also support of Czech authors and the Knižní klub Literary Award that is one of its tools. The promotion of books in various media is explored in the final chapters. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) AB - Cílem bakalářské práce "Marketingové aktivity Euromedia Group v letech 2011−2013" je představení marketingové komunikace jednoho z největších nakladatelství v České republice Euromedia Group. Společnost vlastní také celostátní distribuční společnost, díky které expeduje tituly do všech domácností, knihkupeckých sítí, obchodních řetězců či ke knihkupcům, a také jeden z největších čtenářských klubů u nás. V úvodu práce je představena společnost včetně její historie a pravidel členství v Knižním klubu. Následující kapitoly se zabývají marketingovými aktivitami. Jejich součástí jsou péče o stávající členy, nábory nových členů či knižní akce pro veřejnost. Součástí je i téma podpory domácích autorů a s ním související Literární cena Knižního klubu. V závěru práce je rozebraná propagace knižních titulů v různých médiích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-331607 UR - http://hdl.handle.net/20.500.11956/62458 A2 - Ježková, Tereza A2 - Halada, Jan LA - cze KW - Euromedia Group KW - kniha KW - marketing KW - Knižní klub KW - publishing house KW - member KW - nakladatelství KW - člen KW - book PY - 2014 PB - Univerzita Karlova, Ovocný trh 5, 116 36 Praha 1, http://cuni.cz/ ER -