Název:
Vybrané botanické zahrady a arboreta středních škol v České republice a jejich využití ve výuce
Překlad názvu:
Selected Botanical Gardens and Arboretums of Secondary Schools in the Czech Republic and Its Use in Teaching
Autoři:
Smáhová, Monika ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá třemi vybranými školními botanickými zahradami a dvěma školními arborety v České republice. U každého z těchto pěti vybraných zařízení jsou uvedeny základní informace, historie, některé z pěstovaných druhů rostlin, plán akcí a využití ve výuce. Další část této práce obsahuje náměty na využití Botanické zahrady v Rakovníku ve výuce. Botanické zahrady a arboreta jsou velmi důležitými a zajímavými místy. Jejich základní funkce je vzdělávací, výchovná a estetická. Je velmi důležité, aby si učitelé uvědomili, že je nutné vyučovat biologii částečně i v přírodě a ne pouze v prostředí školní třídy. Klíčová slova: botanická zahrada, arboretum, vztah k životnímu prostředí, výchovně vzdělávací procesThis thesis deals with three selected school botanical gardens and two school arboretums in the Czech Republic. For each of the five selected units are provided basic informations, history, some of cultivated plant species, schedule of events and use in teaching. The next part of the thesis contains suggestions on the use of The Botanical Garden in Rakovník in teaching. Botanical gardens and arboretums are very important and interesting places. Their basic function is educational and aesthetic. It is very important that teachers perceive the need to teach biology partly in nature and not only in the classroom. Key words: botanical garden, arboretum, relationship to the environment, educational process
Klíčová slova:
arboretum; botanická zahrada; vztah k životnímu prostředí; výchovně vzdělávací proces; arboretum; botanical garden; educational process; relationship to the environment