Original title:
Integrativní vzdělávání žáka s mentální retardací - případová studie
Translated title:
Integrative education of pupil with mental retardation - case study
Authors:
Drabešová, Pavla ; Mrkosová, Eva (advisor) ; Zemková, Jaroslava (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je zmapovat průběh integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s mentální retardací. Teoretická část práce vymezuje termíny mentální retardace, její klasifikace, legislativní rámec pro vzdělávání žáků s mentální retardací. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje průběh vzdělávání formou individuální integrace. Při zpracování kazuistiky byly použity metody kvalitativního výzkumu, a to pozorování, rozhovor a analýza pedagogické dokumentace žáka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The target of the bachelor's thesis is to chart the process of the integrated education of the pupil with special educational needs or rather a child with mental retardation.The theoretical part of the thesis limits the terms of mental retardation,its classification,legislative framework for education of the pupils with mental retardation. The practical part of the thesis is focused on proccesing of study - casuistry of a pupil.Describing the process of education on the base of individual integration. In process of casuistry were used the methods of qualitative research which means observation,interview and the analysis of the pedagogical documentation of the pupil. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
integrated education; integration; mental retardation; integrace; integrované vzdělávání; mentální retardace
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/62312