Original title:
Psychologické aspekty bezpečného klimatu školní třídy
Translated title:
Psychological aspects of a safe classroom climate
Authors:
Táborská, Pavla ; Čáp, David (advisor) ; Šírová, Eva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná bakalářská práce se zabývá tématem bezpečného klimatu školní třídy. Práce nabízí v první části obecný nástin této komplexní problematiky a v druhé části se zaměřuje na tuto problematiku z pohledu vybraných psychologických aspektů bezpečného klimatu školní třídy. Psychologické aspekty jsou pro přehlednost děleny na vývojové, osobnostní a sociálně-psychologické. Součástí bakalářské práce je také návrh výzkumného projektu (korelační studie), který si klade za cíl zjistit vztah mezi klimatem školní třídy a vybranou psychologickou charakteristikou - self-efficacy. Klíčová slova Klima školní třídy, dotazníky měřící klima školní třídy, vývojové aspekty, self- efficacy, locus of control, vývoj skupiny, resilience tříd, návrh korelační studie.The theme of this bachelor thesis is a safe classroom climate. The first part provides a brief view on the complex issue of classroom climate and the second part focuses on this issue from the perspective of psychological aspects of a safe classroom climate. Psychological aspects are divided into developmental, personality and social-psychological. Part of the thesis is also a research project (a correlation study), which aims to determine the relationship between classroom climate and selected psychological characteristic - self-efficacy. Keywords Classroom climate, classroom climate questionnaires, developmental aspects, self- efficacy, locus of control, group developmental, resilient classroom, research project.
Keywords:
Classroom climate; classroom climate questionnaires; developmental aspects; group developmental; locus of control; research project; resilient classroom; self-efficacy; dotazníky měřící klima školní třídy; Klima školní třídy; locus of control; návrh korelační studie; resilience tříd; self-efficacy; vývoj skupiny; vývojové aspekty
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/60097