Home > Reports > Research reports > The impact of categorization and non-myopic behavior on the performance of adaptive players in interactive environments: models and preliminary insights
Original title:
The impact of categorization and non-myopic behavior on the performance of adaptive players in interactive environments: models and preliminary insights
Translated title:
Dopad kategorizace a "nekrátkozrakého" chování na výkonnost adaptivních hráčů v interaktivních prostředích: modely a předběžné pohledy
Authors:
Tyutin, Anton Document type: Research reports
Year:
2004
Language:
eng Series:
CERGE-EI discussion paper series, volume: 2005 - 123 Abstract:
[eng][cze] This paper considers adaptive players who individually learn to play a repeated normal-form game, and analyzes how the players´ performance is affected by two assumptions: 1) the players are not myopic in calculating their payoffs; 2) the players realize that their environment is not stationary, and learn to categorize the states of the environment.Tato studie uvažuje adaptivní hráče kteří se sami učí hrát opakované hry v normální formě. Mimoto amalyzuje jak je výkonnost hráčů ovlivněna dvěma předpoklady: 1) hráči nejsou krátkozrací ve výpočtů svých výnosů, 2) hráči si uvědomují, že prostředí ve kterém se nacházejí není stacionární a učí se jeho jednotlivé stavy kategorizovat.
Keywords:
bounded rationality; game theory; individual learning; individual teaching; individuální vyučování; teorie her Project no.: CEZ:AV0Z7085904 (CEP)
Institution: Economics Institute AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0116313