Original title:
Marketingový plán fitness centra Alegría
Translated title:
The marketing plan for fitness centre Alegria
Authors:
Vorlová, Kateřina ; Voráček, Josef (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový plán fitness centra Alegría. Cíle: Cílem bakalářské práce je vytvořit marketingový plán, který do budoucna poslouží jako reálný návod k zavedení nového fitness centra. A dále na základě provedeného výzkumu zjistit, jaké jsou základní potřeby návštěvníků fitness center a která z uvedených konkurencí představuje největší hrozbu. Metody: Pro získání primárních dat byla použita metoda písemného dotazování, která zkoumala základní potřeby zákazníků fitness center v Táboře. Analýza konkurence byla provedena pomocí scoring modelu a následně byla vyhodnocena jednotlivá kritéria. Výsledky: Výzkum pomocí písemného dotazování přinesl jednak odpovědi na to, kdy klienti navštěvují fitness centra nejčastěji, jaký způsob platby preferují a jak se do fitness center dopravují, ale také odpovědi na to, jakých služeb využívají nejvíce a z jakého důvodu fitness centra navštěvují. Analýza konkurence ukázala, že největší hrozbu pro Fitness centrum Alegría znamená Fitness Tábor, a to díky své dostupnosti, parkovacím možnostem a kvalitě vybavení. Následuje OK Fit Studio s velkým výběrem poskytovaných služeb. Klíčová slova: služby, marketingový mix služeb, marketingový plán, strategie, SWOT analýza, konkurenceABSTARCT Title: The marketing plan for fitness centre Alegria. Objectives: The aim of this bachelor work is creating the marketing plan for the new fitness centre. It will also serve as a real plan for foundation of the fitness centre. The next aim is fading out via the research, which are the basic needs of fitness centre visitors and what could be the biggest threat of concurrency fitness centres. Methods: For getting the basic data was used the method of writing questionnaire, which found out the basic needs of fitness centre visitors in Tábor. The analysis of concurrency was carried out by scoring model and then the single criteria were evaluated. Results: The research via writing questionnaire answered these questions: When do the clients visit the fitness centre the most often, Which way of payment do they prefer, How do they come to the fitness centre, Which services do they use the most often, Why do they visit the fitness centre. The analysis of concurrency showed, that the biggest threat for fitness centre Alegria is The Fitness Tábor, thanks to its availability, car parking possibilities and the quality of equipment. The next on is OK Fit Studio with the big choice of offered services. Key words: services, marketing mix of services, marketing plan, strategy, SWOT analysis, concurrency
Keywords:
concurrency; marketing mix of services; marketing plan; services; strategy; SWOT analysis; konkurence; marketingový mix služeb; marketingový plán; služby; strategie; SWOT analýza
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/58381