Název:
Konkurence fitnesscenter v oblasti Praha- západ a loajalita jejich zákazníků
Překlad názvu:
Competition of fitness centres in the Prague - West and loyalty of their customers
Autoři:
Čmakalová, Hana ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Havrdová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Konkurence fitness center v oblasti Praha - západ a loajalita jejich zákazníků Cíl: Cílem práce je zanalyzovat konkurenční prostředí za pomoci marketingového mixu vybraných fitness center v oblasti Prahy - západ a prozkoumání zákaznické loajality k jednotlivým sportovním zařízením. Výsledky z marketingového výzkumu budou hlavním podkladem pro analýzu konkurenceschopnosti v dané oblasti a pro následné navržení vhodných východisek ke zdokonalení pro jednotlivá fitness centra. Metody: PEST analýza SWOT analýza Porterova analýza konkurenčních sil Marketingový výzkum: - kvalitativní - hloubkové interview - kvantitativní - dotazníkové šetření Výsledky: Výsledky výzkumu potvrdily, že konkurenční prostředí Praha - západ je poměrně intenzivní a rozděluje se do několika menších konkurenčních skupin vzhledem k dopravní infrastruktuře. Jednotlivá fitness centra vidí svou největší konkurenci v blízkém okolí (zhruba do 10 km). Pro zákazníky v této oblasti jsou důležité především dostupnost a cena, od kterých se odvíjí i loajalita zákazníků. Klíčová slova: marketing, konkurence, marketingový mix, marketing služeb, sportovní služby, kvalita služeb, loajalita zákazníka, fitness centrumTitle: Competition of fitness centres in the Prague - West and loyalty of their customers Objective: The objective of the thesis is to analyse competitive environment using the marketing mix of selected fitness centres in a competitive environment of Prague - West and to examine customer's loyalty with regards to these sport centres. Results of marketing research will be the main part of competitiveness analysis in this area and will serve as a basis for suggestions and possible improvements of these fitness centres. Methods: PEST analysis SWOT analysis Porters five forces analysis Marketing research - qualitative method - in-depth interview - quantitative method - questionnaires Results: The results of the research confirm that the competitive environment of Prague - West is quite intense and is divided into several smaller competitive groups in accordance with the transport infrastrusture. Individual fitness center see their biggest competitors in the immediate neighborhood (within approximately 10 km). For customers in this area, the price and availability, from which the customer loyalty is built, are especially important. Key words: marketing, competition, marketing mix, marketing of services, sport services, quality of services, customer's loyalty, fitness centre
Klíčová slova:
fitness centrum; konkurence; loajalita zákazníka; marketing; marketing služeb; marketingový mix; sportovní služby,kvalita služeb; competition; customer's loyalty; fitness centre; marketing; marketing mix; marketing of services; quality of services; sport services