Original title:
Google generace a její vztah k informacím
Translated title:
Google generation and its relationship to information
Authors:
Špačková, Adéla ; Slámová, Hana (advisor) ; Fonferová, Ľudmila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je provést analýzu informačních potřeb žáků narozených po roce 1995 a zjistit jakým způsobem tyto potřeby uspokojují. Práce se snaží odpovědět na otázky, jaké informace preferuje "Google" generace, jak škola a především učitelé motivují žáky k vyhledávání informací. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část se bude zabývat obecným vymezením problematiky generací a charakteristikou "Google" generace. Druhá část se věnuje průzkumu zaměřenému na informační potřeby a informační gramotnost žáků II. stupně základní školy. V rámci průzkumu se zkoumá i role učitelů a školy v celé problematice.This bachelor thesis aims to analyze information needs of students born after year 1995 and find out ways they use to meet their needs. Thesis tries to answer questions which information prefers so called "Google" generation, how school and teachers first of all motivates students to searching for information. This bachelor thesis is composed from two main parts. First part occupies general determination of generation's issues and characteristic of "Google" generation. Second part devotes to research about information needs and information literacy of elementary school students. Within research is also explored function of teachers and school in issues.
Keywords:
google generation; Information; information literacy; information needed; google generace; Informace; informacní gramotnost; informační potřeba
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/54713