Original title:
Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti v prostředí speciální mateřské školy
Translated title:
Supporting literacy development in the special kindergarten
Authors:
ČERMÁKOVÁ, Pavlína Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá podporou předčtenářské gramotnosti u dětí v mateřské škole speciální, která vzdělává děti s mentálním postižením lehkého a středně těžkého stupně a k němu přidružené postižení v oblasti zrakového, sluchového vnímání, poruch řeči a PAS- poruchy autistického spektra. Teoretická část vymezí pojem gramotnost, funkční gramotnost a dále podrobněji objasňuje předčtenářskou gramotnost a její podporu ve speciální mateřské škole. Výzkumná část je zaměřena na dílčí diagnostiku a následný cílený rozvoj pěti dětí z konkrétní mateřské školy speciální a některých dovedností spojených se čtenářskou gramotností.This Bachelor's thesis deals with the development of early literacy among children in a special kindergarten which educates children with mild and moderate intellectual disability that is associated with serious vision or hearing impairments, speech disorder and ASD autism spectrum disorder. The theoretical part explains terminology such as literacy, functional literacy and gives us more details about the early literacy and its support in the special kindergarten. The research part deals with diagnosis and development of five children from the special kindergarten and skills connected with literacy.
Keywords:
functional literacy; intellectual disability; literacy; special school; funkční gramotnost; gramotnost; mentální retardace; předčtenářská gramotnost; speciální škola Citation: ČERMÁKOVÁ, Pavlína. Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti v prostředí speciální mateřské školy. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/46575