Název:
Postavení privátní značky obchodního řetězce
Překlad názvu:
Market position of a private label
Autoři:
HAVLOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem mé bakalářské práce je zjištění, jak spotřebitelé vnímají privátní značku u vybraného obchodního řetězce LIDL, v. o. s. na českém trhu. Vedlejším cílem je prozkoumat, zda spotřebitelé upřednostňují kvalitu nebo kvantitu a na základě výsledku navrhnout rozvoj privátních značek v konkrétním obchodním řetězci. Teoretickou část představuje literární rešerše, která popisuje danou problematiku značky, privátní značky či spotřebního chování. Rešerše tak tvoří ucelený přehled dané problematiky. Praktická část se skládá z vlastního výzkumu, který vznikl metodou dotazníkového šetření v elektronické nebo tištěné podobě s cílenými otázkami, na které respondenti odpověděli. Tato metoda umožňuje oslovit velké množství respondentů v krátkém časovém intervalu rovněž je snadná její distribuce. Společnost Lidl preferuje agresivní politiku zaměřenou na nejnižší možné ceny, ale i přesto dokáže produkovat kvalitní výrobky, které jsou hlavním důvodem nákupu spotřebitelů. Výsledkem mého výzkumu je rozvoj pomocí reklamy a zpestření privátních značek, které spotřebitelé nepoznali. Vzhledem k oblíbenosti privátních značek Crivit je navrženo zmodernizování regálů a kabinky pro vyzkoušení nabízeného oblečení. V neposlední řadě také podpora prodeje prostřednictvím různých soutěží a slevových kuponů.The main purpose of my bachelor thesis is to find how do consumers perceive the private brand of Lidl chain store on the Czech market. The secondary purpose is to find out whether the consumers prefer the quality to quantity, or not. And according to the results I suggest the development of private brands in this chain store. My bachelor thesis is divided into two parts: The theoretical part of my thesis consists of a literature research. It describes the problematics of brand, private brands or the consumer´s behaviour. In conclusion, the research forms the comprehensive overview of the issue. The practical part is made up of my own research. The research is formed by an electronic or paper survey with targeted questions answered by respondents. This method allows many of respondents to answer in a short time. Thanks to these facts the distribution of this method is easy. On one hand the company of Lidl prefers an aggressive marketing policy which is focused on the lowest possible prices. On the other the company can produce the products of good quality despite prices. And this is the main reason why consumers usually buy these products. The result of my research is the development of these things thanks to the better advertisement and to the diversification of the products which consumers had not recognized before. Due to the popularity of these brands I suggest the modernisation of racks, the building of the changing room to try the clothes on. And last but not least I suggest the sales promotion through various competitions and discount coupons.
Klíčová slova:
marketingový výzkum; obchodní řetězec; Privátní značka; respondenti; vývoj privátních značek; značka; zákazník; brand; consumer; development of the private label; marketing research; Private brand; respondents; retail chain Citace: HAVLOVÁ, Veronika. Postavení privátní značky obchodního řetězce. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/45686